Sunday, April 17, 2011

entri semua nak sumbat

masih stress? tak dah..lepas settle semua kerja memang lega..


so mula dengan happy entri dulu..
last month my sis selamat lahirkan baby boy super comels di Hospital Kulim. Beliau dibedah sebab kandungan beliau songsang. Bayi beliau berkulit putih melepak berambut perang dan asyik muncungkan bibir. Baby beliau diberi nama Mohd Farel Amjad. But until now i still have no courage to hold or touch him. Maybe after 3 month kot. 


also dapat banyak hadiah..cucu sulung dapat banyak hadiah weh..


Saya belikan selimut comel warna kuning but tak leh guna pun sebab baby kena demam kuning..so kena avoid segala kain/baju warna kuning     =__=   hope farel sihat, bijak n taat pada parent..awww..baiknye auntie angah...(title makngah tak best leww)

Last week buat program Kem Jati Diri di Balai Bomba Kroh..walaupun tak buat ape sangat tapi penat..penat mental kot..hati n kepala rasa berat betul fikir kerja..that's my weakness..i always take things too seriously.. even a small thing. Nak juga buat2 relax dan cool tapi dalam kepala asyik planning pasal kerja. 

Anyway tidur di balai bomba 1 malam dengan murid tahun 5 and 6. Boleh tahan seram jugak nak masuk bilik tidur kitaorang sebab dalam bilik ada bilik, ada bilik, ada bilik, ada bilik lagi. sebuah bilik pun dah luas dan bilik pula tak bertingkap. Perghh..jangan harap nak masuk bilik sorang2. memang creepy gila. Tandas tak payah cakap la. Luas dan 3x seram. Tak leh bayangkan kalau tetiba blackout.

Saya bertugas waktu malam masa game Night walk. walaupun bertugas waktu malam tapi still kena datang paling awal dan balik paling lambat..nasib baik ada wifi tak lah aku gila meroyan kat situ.



syoknye balik rumah bomba hantar

Last entri tak happy. Happened this morning.
Bapa saya dah lewat ke tempat kerja. Baru 2 minit keluar rumah dapat call accident. Orang langgar kereta. Kebetulan abang ipar ada so dia pergi jenguk dulu pastu baru saya n adik bersiap bawa kamera  macam reporter. Penting zaman sekarang ada kamera. in case ada apa2 hal u snap pics n boleh jadi bukti. melalut pulak.

Eksiden jadi di simpang taman saya juga. remaja lelaki tinggi lampai dan agak kacak macam model ni drive motor dan lewat ke tempat kerja. Dan faktor pandu laju, silau matahari pagi, di laluan simpang, si remaja kacak ni tak sempat brek dan hentam kereta cikgu Habsah dan bapa saya. Mujur tak hentam tepat bapa I.  Si remaja kacak ni pula luka di lutut dan tangan. Ok ini memang dah gaya reporter. Saya dan adik sampai terus snap gambar macam polis forensik + penyibuk + ejen insuran = saya. lepas dah snap gambar macam2 sudut + gaya terus blah balik rumah macam hampeh. Nak interview bapa saya pun tak sempat sebab polis pun dah ada kat situ. huhu.


Gen2, it's time for you to rest. Have a nice holiday. Muahahaha.




p/s: rupanya si remaja kacak itu ada hubungan keluarga dengan kitaorang. (-__-)



end.



No comments: