Tuesday, December 9, 2014

keep calm and buy more books



it's time of the year again..biggest book sale at miecc!! big bad wolf woohooo!! mula dari 5 dec hingga 16 dec.. kalau korang suka buku especially buku2 international rugi weh tak pergi..dah la murah gila. harga asal buku RM100+ ko dapat beli dengan harga RM10? mane nak dapat wehhh...sebab tu aku sanggup drive 3 jam ke tanjung malim naik pulak komuter ke kl sentral kemudian ke batu 3 *nasib baik adik aku dok kat subang so atas jasa baik dorang membawa aku ke miecc nih..huhu..lega naik kereta ke sini weh sbb kalau pergi naik komuter tak pe lagi..nak balik ke tanjung malim naik komuter dengan trolley yang penuh buku tu perghh memang sampai rumah otot kejang ah.





 dah upgrade trolley..dulu pakai trolley tayar dua je.. walaupun bagus tapi seksa ah nak bergerak sebab kena tonggeng kan troli tu baru jalan..kalau buku sikit takpe..ini buku berat menimbun.. troli beli dekat mr.diy rm55.bagus ah troli ni. kalau korang nak pergi better bawak troli. punya ramai orang yang cari buku sambil pegang kotak.. letih ooo..maybe orang baru kot..mihmih..


my collection from 2013

ada buku yang aku target nak beli tapi tak jumpa...sakit hati tengok hashtag bbw yang dapat buku aku nak tu..aku pun dok belek2 buku cepat2 sebab iyolah aku dah la minta tolong adik ipar aku bawa ke situ..rasa mcm menyusahkan dorang pulak..mihmih

dulu aku target novel2 tapi memandangkan lambat benar aku nak mula baca so aku target ke buku bergambar..maklumla aku kan biasa dengan gambar daripada tulisan so bila ada bbw di ipoh n seremban aku beli national geographic, drawing doodle, architecture, photography.. sekarang tema garden, karya jrr tolkien, travel n history..tetiba minat history pulak..




 buku mural ni memang bagus ah untuk aku yang kena mural bangunan sekolah huhu






 apehal pulak buku ni aku  p beli?? serius masa tu aku baca tajuk sekali lalu je aku ingat buku ni buku sejarah dah la tebal macam kamus dewan harga rm10 je terus aku letak dalam troli. balik rumah mangkok betul aku tak minat buku ni tapi dah bayar nak buat camanoooo

 kalau you all nak tahu harga barangan antik sila pm.

total cost semua termasuk magnet fridge bbw termasuk buku2 adik2 aku= rm291.  lepas tu nyesal kenapa aku tak tambah buku lagi rm50 ...sooobbbbs kalau dekat aku pegi dah wehhhh

 buku2 yang beli di bbw seremban. adik aku yang tolong belikan sebab kolej dia tak sampai 5 minit dari tapak jualan bbw.










masih tak dapat buku murakami...=(




No comments: