Sunday, June 30, 2013

a cake for monkeys




so .. adik aku merangkap chef yang sedang berlatih pulang ke kampung... dengan janji manis berbaur ugutan 'angah, beli tengkuk ayam balik nanti, kalu tak aku tak mau masak chicken chop kat hang' maka aku pun berusaha beratur lama di kedai makan Ainn semata mata untuk mendapatkan tengkuk ayam tersebut. tak lah aku kemaruk sangat chicken chop tu, tapi dah orang nak masak untuk aku kannn...muehehehe


dan sepanjang beberapa jam di rumah banyaklah request nak makan itu ini maklumla ada tukang masak gagaga akhirnya adik aku tu cuba masak kek kukus yang dia tak penah buat pun sebab resepi kek kukus tu kak aku yang pergi belajar dan buat...best kan. maka bergantunglah adik aku tu pada nota resepi yang tiada nota kaki pun sebab kak aku ni dapat nota dia tak suka conteng2 kot, kata mak aku.









expectation:







reality:


nailed it



tak 



berapa



 sedap.




tau tak ape berlaku pada lebihan kek tersebut? mak aku bagi kat monyet jalanan. sudah tentu selepas ni monyet2 tu demand nak makan kek pulak. hmmm..










No comments: