Sunday, July 26, 2020

Karipap


assalamualaikum and hi!


ah rindunya nak update blog walaupun takde content yang berfaedah untuk korang baca. Maaflah ye.
kerja pun dah bertimbun sekarang.  Sebenarnya memang bertimbun dari dulu tapi itulah ..hmm


hasil kerja murid masa pkp kelas online..





sebelum murid buat cikgu kena la buat dulu. ambil gambar step by step 


benda asas cikgu kena ada. Schoolmate baru pindah sini cakap sepanjang 8 tahun dia mengajar di sekolah lama tak pernah sentuh mesin laminate.. sampai sekolah aku kena berlaminate bagai (-._-"") sekolah lama dia nak guru fokus mengajar je.. hiasan bagai ni letak belakang okeh



first day murid Tahun 1 ke sekolah after pkp. Sesi makan di kelas. Dah agak benda macam ni berlaku maka segala tisu kain plastik dah aku sediakan.


hari ke-3.


kisah karipap.

aku tengah menikmati makan pagi dengan murid-murid aku.  Tengah nikmat menyuap datang sorang murid lelaki ni bagi kat aku tupperware rmt dia yang ada dua ketul karipap.

Charan : Cikgu, saya tak mau kuih ni.

Aku: Laa.. kenapa? tak kan nak buang kut.. Membazirnya.. Ada tak sape2 nak karipap ni?? ada 2 ketul ni!!

Semua geleng.

Aku: Ala.. kamu makan la Charan.. Sikit je lagi..Ke kamu nak bawak balik. Masukkan dalam plastik.
\
Charan: Tak mau cikgu. Cikgu ambil la.

Aku: Ala..macam mana saya nak kurus ni Charan.. kalau 10 orang buat macam ni gemuk la saya

Aku pun ambik jugak la sebelum dia pegi campak dalam tong sampah.

Baru nak pegang kuih, si Naremon sergah aku

Naremon: Cikgu!! Cikgu tak takut covid kee??? Tak boleh kongsi makanan nanti kena covid!! Nanti cikgu makan, cikgu uwerhhhghghgh (gaya zombie)


me


baru 3 hari sekolah dah ajak gaduh.






 cr pic:google



No comments: