Monday, December 22, 2014

Lost World Tambun


lawatan murid tahun 6 ke Lost World Tambun Ipoh!! wuhuuuu
aktiviti wajib aku macam biasa duduk berjam-jam bawah pondok sambil menjaga beg.
tapi highly recommended kalau sape sape nak jenjalan main air sambil melawat sambil rehat dalam hotel sambil tengok show sambil menjeling menjeling mata bertentang ewah.
memang best ar lost world ni. dulu 2009 aku pernah datang sini bawak budak2 lawatan peringkat negeri kot. masa tu aku tak explore pun lost world ni..aku ingatkan cuma ada tempat main air je rupanya macam2 show and zoo and rumah hantu etc ada..nyesal pulak aku tak mandi.

adult = rm50
children =rm43
children height below 90cm = free










 don't forget to wear sunblock. seriously.

 sebab ada geng jenis segan nak mandi beramai-ramai maka tempat yang harus dituju ialah restoran -sebab dalam restoran ada air-cond. panas gila kat luar.









 boleh beli makanan ikan kat sebelah jeti sepaket RM1.

 menarik jugak hiasan water themepark ni bagi aku yang belum merasa water themepark macam sunway lagoon dan lain2. dengan sound effectnye..suasana hutan..paling penting bersih dan pokok2 terjaga. baru rasa berbaloi bayar mahal.




 ada tiger show tapi masa trainer tu bagi makan kat tiger, time tu la bateri kamera aku habis.





bye!


No comments: