Tuesday, April 12, 2011

Nak Tak? Nak tak?

Hai

Rasa macam nak buat baik hari ni.

Saya nak bagi suku kata bergambar kepada pembaca yang mahu ajar murid atau anak (1 tahun - 8 tahun) membaca dan mengenal suku kata. Lebih kurang kamus bergambar. Saya buat buku ni sebab murid saya tak kenal gambar atau benda dalam Bahasa Melayu. Tapi diorang kenal benda tu dalam Bahasa Thai. That's why. Kalau saya sebut lubang, diorang tanya 'cikgu, lubang tu arai? / cikgu,lubang tu apa? so saya kena lukis  atau tunjuk gambar on spot dari google images barula diorang  'ooooooo...tau lew'..

Sila tinggalkan email anda di ruangan komen dan saya akan hantar bahan melalui email.
anda cuma perlu print (warna) dan laminate. Kalau tak laminate mesti rosak kena air liur atau tangan berpeluh..

Mungkin bahan tak disend dengan segera kerana saya perlu bertugas juge... lol

p/s: minta maaf kepada emilia yusuf kerana ambil art tanpa kebenaran. tapi sya akan tukar gambar lain untuk give away ni.sorry juga untuk fan art shinee. your drawing just amazing.


horeyyyy!!!esok cuti sebab perayaan Songkran...hmmm nak pergi ke tak nak eh..kalau pergi kena simbah air....hmmm (-___-)



4 comments:

IszsHani said...

Cikgu nurul...kalo tak.keberatan..email kat saya gak
iszshani@gmail.com

missN said...

ok!dh email dah..klu xdpt gtau ek

Najwa Najihah said...

Cikgu, blog ni best! boleh emeil kat saya?

sufimedic@gmail.com

missN said...

tq darling.sy dah send.kalau tak terima gtau ek =)