Saturday, October 1, 2011

My Love Story ..EHHH?!!?

baru terjadi.
ada orang datang merisik.
eh..tak macam merisik. Kalau merisik mesti jumpa parent kan?
Tapi kalau jumpa tuan punya badan ape pulak?
2 orang wanita datang rumah (di Kroh) woot woot..
Masa tu saya tengah mamai sebab tidur petang. Nak bangun solat Asar tapi badan masih depan TV.
Tiba-tiba dengar bunyi kereta datang. *lari sembunyikan bantal
2 orang wanita:

^v^: Assalamualaikum..cikgu nurul..maafla tetiba datang ni...kak ada benda nak tanya..tapi maafla sebab benda ni secara mengejut nie...

*_*: waalaikummussalam..eh..ya..ade ape kak? eh..masuk le dulu (aii..aku berseluar pendek, dalam kepala aku -dorang nak sewa bilik kot)

^v^ :(perkenalkan diri) maafla ckgu nurul..nak tanya nie..straight to the point tak pa ka cik nurul? cik nurul ada sapa2 tak lagi? kalau tak da kami ni nak la perkenalkan sorang laki ni..dia tengah mencari calon isteri sekarang..kalau boleh dia nak la calon isteri dia cikgu..sebab senang katanya..dia nak masuk umur 40-an dah tapi dia ni segak orangnya..rumah ada..kereta ada..kerja stabil tapi tak jumpa yang berkenan lagi...kami dok dengar pasal cikgu nurul dari sorang kawan..

*_* : aaa.....eh..hehehe..er...memang saya tak da sape lagi..hee..

^v^ :saya tengok cik nurul ni pun boleh tahan gak ni.. nak tak cik nurul? kalau cik nurul nak kawan dengan dia dulu pun tak pa tapi iya la dia  pun memang kalu boleh dah jumpa nak terus jadikan isteri.. terpulang pada cik nurul..ke cik nurul ada sapa2? maafla cik nurul kami tanya macam ni..kami pun tengah segera mencari kat dia ni...

~v~ : errrr..minta maaf kak..saya bukan nak memilih..cuma saya masih belum bersedia lagi...hheee...

ovo : eh..pasai pa cik nurul.?..cik nurul dah sah jawatan kan? ..cik nurul pun dah umur ni kenapa tak mau lagi...? nanti bila dah lepas 30 thn nanti lagi susah nak cari suami..

bla..bla..dia bagus...bla..bla...cuba dulu kenal...bla..bla..


"_" : kalau camtu tak pa cik nurul..kami pun tak kan nak paksa cik nurul terima dia kalau cik nurul tak mau..tapi cik nurul boleh tak cik nurul tengok dia dulu..mana tau cik nurul terbuka hati berkenan kat dia..mana tau tiba2 ada jodoh cik nurul ngan dia..boleh tak cik nurul bersiap? saya call dia mai, cik nurul jumpa kejap dengan dia. tak pa cik nurul pakai baju kurung, pakai elok2 na..

0_0 :  *what is this-aku pakai baju kurung dng tudung dan tempek bedak lar kadar..tangan menggigil.
         that man sampai dng kereta mewah hitam dengan sorang laki tua.. mata aku cuma tengok kereta    je..sambil tersengih cam kerang busuk.. sembang sekejap di luar rumah (aku tak ajak masuk pun.hahaha)

 ^_^ : cikgu nurul duduk sorang ke ..? beraninya. ^^ balik kampung ikut mana?..ikut baling? eh..ok le tu^^..


0_0 : heh heh heh



what is the moral of the story?!!!
Please contact my parent first.
Aku langsung tak kenal dia dan latar belakang dia, dan perkara ni tak masuk akal. anyway, thanks.




ps: laki tu memang good looking. kurus , tinggi, cerah. Keretanya juga good looking.

3 comments:

Bura said...

wow!!!!! dasyatttttttttt

missN said...

dasat ke? keh keh keh

Bura said...

ko yg dasyat..tpi org tu silap langkah lain kali g la jumpa mak pak dulu huhuhu