Saturday, June 9, 2012

Dah tamat.Cuti dah tamat. uhhuuuu (T T)



hi.

Kalau tanya orang lain 'amacam cuti sekolah ni? ke mana korang pergi?  'owh..aku travel ngan member aku. Group diorang pergi Beijing so aku pun join lah'    Tak pun ' aku pergi pusing Malaysia beb, lepas ni kami ramai2 nak pergi Indonesia pulak'

ughhh. Aku betul betul habiskan masa bercuti di rumah. Serious. Tak tipu. Kalau keluar pun sebab bawa mak beli barang. Lepas tu jumpa bff beli barang makan2 balik rumah. Sadis gila percutian ini.

Tak pe. Mungkin belum rezeki aku pergi melancong. Cuaca panas sangat sekarang. Kalau aku keluar pun mesti aku dah lebur. Duduk dalam rumah pun peluh mencurah curah. Inikan pulak melangkah setapak ke luar rumah. Tak payah bazir duit pergi sauna. Duduk dalam rumah dah cukup. 

Tapi kan envy betul la aku tengok gadis gadis kat shopping kompleks dressing and make up lawa lawa je. Nampak cam budak sekolah lagi. Dah la dressing lawa make up pun lawa. Diorang keluar rumah make up tak luntur ke? Tak berpeluh ke pakai berlapis lapis. Tiap kali aku keluar rasa nak menangis je sebab panas gila..pakai baju simple selapis pun dah lenjun...pastu plak bukan main aku tempek makeup base la bedak ape kejadah la pastu 10 minit dalam kereta dah comot. Sampai shopping kompleks muka dah macam hantu. Time tu touch up pun tak jadi ape. Cisss. Perlukah aku buat plastic surgery? Kabooommmmm

Aku habiskan masa percutian ni dengan lepak di rumah dan mengemas dan makan dan tidur.  oh bahagianya. Langsung tak sentuh kerja sekolah. pff macam student lak nak kena buat kerja sekolah tapi leh dikatakan aku agak loser sekarang ni sebab langsung tak buat benda yang berfaedah. Nak tau tak sebab ape? Sebab aku tak mau buat la. dusyummm 

Lepas ni hidup aku yang lonely ni akan bertambah lengkap ke-lonely-an nyer sebab Farel and familinya berpindah ke Sungkai. Tiada lagi balik hujung minggu memanggil  'Farel, jum main bola'    
sobssss T__T

Hanya ada mak abah di kampung itupun mak abah mungkin akan buat lawatan susulan ke rumah anak2nye yang betaburan di bumi Malaysia ini. Nampaknya lepas ini aku akan habiskan masa dan wang menonton drama2 Ko-Ja dan berpeleseran seorang diri di mall atau pasar dan tidur tidur tidur.. ah mungkin juga aku akan melukis semula. Dah lama tinggal hobi nombor 1 ni.




lepak dengan bff di Pizza Hut. Aku sebenarnya nak komen sikit bab food presentation tu tapi kita tak baik mengata makanan so aku pendam je lah. Seriously di cafe bowling Kroh 10 times better than this and lebih murah. Sebab aku lapar jadi aku lupa nak tangkap gambar. ngeh ngeh
kenapa ada gambar kawan aku je? gambar aku tak de ke? tak de sebab muka aku dah macam hantu. 


selamat kembali ke sekolah. 





2 comments:

amnad said...

angah kalo dah rasa ke lonely an tu bertambah cepat2 la tamatkan zaman bujang itu.. heheheh..(mesti ko bengang ayat ni je aku slalu ungkit ) :-P tp itu hakikatnya kankankan

missN said...

ceh..tak de cadangan lain ke..cemuih aku..kekkekeke..mugkn sbb aku blum ada harta so aku rs tak brapa selamat nk tmatkan zmn bujang aku..tp klu hati aku dh trbuka aku no komen lerr..