Monday, September 23, 2013

sembang kosong



aku dok sembang dengan GB on the way balik dari taklimat. GB aku cakap 'orang tua dulu-dulu kata sampai masa nanti kita jemur kain,kain tak sempat kering pun sebab dah malam' .


tok aku penah cerita masa dia kecik-kecik dulu orang tua-tua kata 'senang la hidup hangpa sebab nanti time hangpa nanti nak pasang api pakai tekan ja'. tapi tok aku dok ingat balik sekarang 'cemana orang tua boleh tau sebab bila tok dah besar panjang baru ada suis letrik'. kadang-kadang aku pun dok pikir lama macam mana orang tua boleh cerita perkara masa depan.
 


kadang kadang aku tanya murid aku' nampak saya gemuk tak sekarang?' mula2 murid aku teragak2 jugak nak cakap tp sekarang dorang  selambe komen 'umm,cikgu nampak gemuk sikit, masa puasa hari tu nampak kurus'.. okkkaayyyyyy..maybe i should get a life.



No comments: