Tuesday, September 4, 2012

Drama Murid Pemulihan



Perbualan hari ini dengan murid pemulihan, sambil murid menulis jawapan di buku tulis sambil berbual.

Veendy: Cikgu! Hari tu Vivoy belanja kami makan nasik! Dia banyak duit woo!
Posayanond: Betul cikgu! Dia bawak banyak duit ooo..dia bagi kami makan nasi waktu rehat liao.
Me: Betul? Waa..Banyaknya duit kamu Vivoy... Bapa kamu balik dari Ipoh , bapak kamu bagi duit banyak ke?
Vivoy: Tak leww.. (senyum tersipu)
Posayanond: Dia bawak duit banyak woo.. -tunjuk gaya pegang segulung duit-
Me: Huiyoo! Banyak tu! Macam mana kamu ada duit banyak tu??
Veendy: Dia simpan la cikgu.. duit tabung dia
Me: Haaa..kalau macam tu lepas ni veendy pula belanja kawan2 lain..lepas tu posayanond pula belanja kawan kawan lain..baru la seronok sekali sekala belanja kawan2 makan.. betul tak?
Veendy & Posayanond: - tak ada respon, khusyuk menulis-
Me: Oooooo..saya sebut suruh belanja je buat2 tak dengar pulak budak2 ni. Makan free nak pulak.
Veendy & Posayanond: hihiihihiiiiiii


Me: veendy! kamu tulis tak duit sen ni?
Veendy: APA?
Me: Amboi2...kasarnya jawab...elok ke buat perangai macam tu?
Veendy: -senyum malu- takk...
Me: Kamu tak boleh menjawab nada suara macam tu.. orang dengar diorang akan fikir kamu kasar, tak sopan.. kalau saya cakap dengan kawan sebaya/sama tua dengan saya tak apa la saya jawab macam tu... tapi kamu tu MUDA LAGI... MURID KAN... Saya pula apa?
murid2: TUA, NENEK TUA
Me: HEY HEY HEY SAYA CIKGU KAMU LAH! ade pulak panggil tua cis. nah, ambik se das.



3 comments:

amnad said...

hahaahah nenek tua..sungguh kurang ajar itu budak....kenapa dia kurang ajar??...kamu tak ajar ke? hehehehe

CikNurul said...

mungkin aku terkureng ajar ...ngeh3..tapi dorang cakap dengan famili dorng yg lagi tua pn cakap tak da hormat sgt..so terbawa bawa ke sekolah

amnad said...

kalo cmtu memang sungguh kurang ajar !!! haha